Mano pykčio priežastis - užsakomoji reklama

>> 2008 m. vasario 7 d., ketvirtadienis

Nesu naivus žmogus, bet dabar rašau truputį piktesnis nei visada. Ne todėl, kad tikėčiau žiniasklaidos ar verslo idealumu ir dorumu, bet būtent todėl, kad žinau, jog to nėra. Ir galvoju, jog retkarčiais verta supykti dėl tokių dalykų, nes jie tiesiog neturi teisės virsti savaime suprantamais.

Pradžiai - kontekstas.


Bendrovės "Cision" ir "Reklamos tyrimai" "Omnitel" užsakymu atliko mobiliojo ryšio bendrovių komunikacijos ir užsakomųjų straipsnių atpažįstamumo tyrimą ir nustatė, kad apie du trečdalius skaitytojų (66,3 proc.) sakosi pastebintys užsakytus straipsnius. Daugiau nei pusė (55,7 proc.) teigia, kad pastebi ir tuos straipsnius, kurie užsakyti paslėptai.

Du iš penkių (37 proc.) skaitytojų užsakomuosius rašinius vertina neigiamai. Likę (63 proc.) vertina neutraliai. Paslėptiems užsakomiesiems straipsniams žmonės dar truputį griežtesni: 43,3 proc. vertina juos neigiamai, 56,7 proc. – neutraliai.

„Omnitel“ komunikacijos vadovas Darius Maikštėnas aiškino, kad egzistuoja du mitai. Pirmas – nepirksi užsakomųjų straipsnių - apie tave žiniasklaida nerašys arba rašys tik neigiamai. Antras – skaitytojai užsakomųjų straipsnių neatpažįsta, skaito bei vertina juos kaip įprastus straipsnius.

Tačiau, pasak jo, tyrimas parodė, jog atvirai užsakytų straipsnių teigiamas poveikis mažesnis 4 kartus, paslėptai užakytų straipsnių teigiamas poveikis mažesnis 8 kartus.

Štai čia oficiali, nors mano kiek ir pagromuliuota, informacija baigiasi ir prasideda trumpas komentaras:

# visada tokiais atvejais, kyla rizika perdaug plačiai pritaikyti tyrimo rezultatus. Buvo atliktas "mobiliojo ryšio bendrovių komunikacijos ir užsakomųjų straipsnių atpažįstamumo" tyrimas. Taigi klausimai, ar žmonės pastebi, pavyzdžiui, paslėptą ar nepaslėptą K.Prunskienės reklamą, regis, nebuvo tyrėjams nebuvo įdomūs. Belieka tikėtis, kad pastebi ir gal net dar didesnis procentas. Na, aišku, viską parodys rinkimai.

# Sutikčiau lažintis, kad vienas šito "Omnintel" tyrimo tikslų - įgelti konkurentams. Dar būtų įdomu pamatyti skaičius, kurios mobiliojo ryšio tiekėjos užsakomiesiems rašiniams išleidžia daugiausiai pinigų. Kaip manote Jūs?

# Na, ir galų gale, štai kas. Jeigu mes gyventume iš tiesų normalioj valstybėj, toks tyrimas net negalėtų egzistuoti. Mat Lietuvos Respublikos Reklamos įstatymo 8 straipsnyje parašyta, kad PASLĖPTA REKLAMA YRA DRAUDŽIAMA.


1 komentarai (-ų):

magde pirmadienis, vasario 11, 2008 5:07:00 popiet  

man tai liudniausia, kad zmones pastebi, bet vertina neutraliai ar dar kaip nors svelniau nei grieztai neigiamai.

Rašyti komentarą

  © Blogger template Digi-digi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP