Metamorfozės: pranešimai apie orus
>> 2008 m. sausio 9 d., trečiadienis
Baltą savo išvaizda ir pilką nuotaika sausio dieną retas kuris iš mūsų - su draugais susitikti besiruošiantis moksleivis, sesiją keikiantis studentas ar darbe užsisvajojęs proletaras - nepažvelgia pro langą. O liaudis išmintis byloja, kad kas už lango, tas oras. Taigi - "apie orus".
Šiandien mano smegenys apibendrino tai, ką po kruopelytę rinko pastaruosius kelerius metus. Lietuvos žiniasklaidoje startavo naujas tautų kraustymasis. Anksčiau atlikdavusios "uždarymo" funkciją, orų prognozės pradėjo žygį į priekines frontų linijas.
Nepretenduoju į rimtą mokslinį teiginį, bet pirmieji, regis, buvo "15min"komanda, sugalvoję orus iš paskutinio lietuviško laikraščio puslapio perkelti į antrą (trumpa jų santrauka atsirado netgi pirmame). Kai praėjusiais (t.y. 2007) metais"Diena Media" pakeitė "Kauno dienos" ir "Klaipėdos" maketus bei išleido "Vilniaus dieną"(šios maketą iš jų trijų lengviausia pasižiūrėti), naujasis formatas taip pat įtaisė orų žemėlapį puslapyje.
BTV Žinios, regis, praėjusį sezoną, taip pat pabandė atlikti eksperimentą su meteorologiniais pranešimais, ir iš laidos pabaigos perkėlė šį bloką į vidurį, prieš "Kriminalus" ir "Sportą". Jei gerai prisimenu, žinių vedėjai jau pasisveikinime su žiūrovais įterpdavo frazę, panašią į "Nu ir grūzinantis šiandien oras, ką?Nieko, rytoj bus geriau. Pranešime apie tai laidos viduryje." Tiesa, eksperimentas, kaip suprantu, ne itin pasiteisino.
Prieš keletą mėnesių pastebėjau, kad ir delfi.lt Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos prognozės, kaip, pavyzdžiui, ši, dedamos ne kur kitur, o tarp pirmųjų, svarbiausiųjų naujienų, gudriamintiškai plačiai pavadintoje rubrikoje "Lietuvoje". Lietuvos radijas šiandien "Lietuvos dienos" pirmajame fragmente (po laidos anonsų, žinių ir reklamos, taigi, jei klausysitės, maždaug 9-ą minutę) taip pat įamžino pokalbį apie orus.
Ką gi tai reiškia? Turbūt ne vien tai, jog moterims gali greitu metu nebereikėti klausyti/žiūrėti sporto naujienų, jei jos nori tiesiog sužinoti rytojaus orų prognozę.
Mano galva, svarbiausia, ką iliustruoja ši metamorfozė - kai kurių žiniasklaidos priemonių bandymą iš tiesų artėti prie žmonių. Auditorijai pirmiu kąsniu nebekišamas pranešimas apie kažkur toli, modernioje Seimo salėje, į kurią ne taip paprasta ir pakliūti eiliniam tautiečiui, (vėl) vykstančias (nuobodžias) diskusijas. Jai siūloma lengva analizė to, kas tikrai yra aplink kiekvieną ir kas kiekvienam svarbu - "kokie bus orai".
p.s. Todėl nė kiek neturėtų stebinti, kodėl orus į antrą puslapį atkėlė būtent "15min", abi "dienos" ir "Klaipėda". Tai įvyko ne vien dėlto, kad buvo pateikti nauji laikraščių maketai. Tai puikiai atspindi miesto dienraščio filosofiją: pirmame puslapyje anonsuojame, ką turime geriausio, o antrame, trečiame ir t.t. išdėliojame informaciją pagal artumą žmogui. Politika tegul būna kažkur septintame puslapyje, miesto naujienos ir orai - arčiau kūno.
2 komentarai (-ų):
tai gal bus geriau ant tos Lietuvos. Po kurio laiko. Nors orai čia niekuomet ir nedžiugino, bet rodos, žiniasklaida, jei jau atsigręš į žmones, bus pusėtina.
:) jo. juk tv pagalba dirba geriau nei kuri nors ministerija, ar ne?
Rašyti komentarą