Kuo daugiau vaizdų, tuo <...>-iau televizijos

>> 2007 m. balandžio 1 d., sekmadienis

Cha cha, vat imsiu ir parašysiu ką nors apie televizijos ateitį. Parašysiu nedaug, nes nedaug dar pats žinau.
Nors šiaip šiais laikais madinga žinoti, kad televizija numirs. Kaip teigia, pavyzdžiui, Ž.Pečiulis, atsiranda vis daugiau vaizdų (tiesą sakant, nuo tada, kai televiziją kažkas įdiegė į mobiliuosius telefonus, nuo tų vaizdų net darosi sunku pabėgti), tačiau lieka vis mažiau televizijos.
Šiuo atveju galvoje turima vadinamoji tradicinė (klasikinė) televizija, kurios šaknis šiuo metu kaip tik bandau atsekti. Trumpai tariant, vienas pagrindinių tokios televizijos bruožų yra tai, kad jos vienu metu susirenka žiūrėti milijonai. Televizijos spin-doctorai kuria progamas ir strateguoja prime-timus, o reklamos užsakovai trina rankas, mat, kad ir kiek žiūrovų pabėgtų į virtuvę pas sumuštinių darymo priemones, jų produktas įsikabaroja į milžiniškos auditorijos smegenis (į reklamos ir komunikacijos teoriją, komunikacinį triukšmą ir kitus informacijos priėmimą apibūdinančius dalykus šiuo atveju nesigilinkime).
Tačiau (bent jau visokiems novatoriams ir pionieriams) jau atėjo tie laikai, kai jie patys dėliojasi savo programų tinklelį, žiūri mėgstamas laidas kada nori, o reklamą gali tiesiog prasukti (ateity papasakosiu, kaip reklamos kūrėjai įsigudrina visa tai apeiti).
Taigi, mano kai kurie tyrinėtojai , perbalusi televizija jau greitai turės klauptis ant kelių ir maldauti auditorijos vis dar žiūrėti ją tokią, kokią ji yra, atsiprašau, buvo....
Vis dėlto norėčiau šią savo prastai struktūruotą rašliavą pabaigti optimistiškai. Kaip teigia vienas publicistas iš Amerikės, televizijai gali nutikti taip, kaip jau yra nutikę colai. Anot ano amerikono, gudrieji šio gėralo gamintojai kadaise suprato genialią tiesą:jei žmonės geria colą iš litrinių butelių, patiekus jiems dvilitrinius, jie išgers jos daugiau.
Pasitelkę tokį analogą galime paimti klūpančią televiziją už rankų ir pastatyti ją ant kojų: kuo daugiau vaizdų, tuo daugiau ir jiems skiriamo laiko - televizijai dėl to nei šilta, nei šalta.

2 komentarai (-ų):

Viktoras sekmadienis, balandžio 01, 2007 8:02:00 popiet  

Ir aš manau, kad čia visai nereikia daryti jokių moralinių vertinimų ar pan. Juk buvo ir tokių, kurie sakė, kad atsiradus kompams laikraščiai išnyks. O va ir neišnyko.
Taip ir su TV. Tik reikia žinot, kad ta TV šiandien kitokia, ir kas to nesupras, rankutėm nebetris (reklamos užsakovai). :)
V

cgedas pirmadienis, balandžio 02, 2007 11:39:00 priešpiet  

Na, Jūs, Jaunuoli, teisus: anot to meto teoretikų, radijas turėjo išnaikinti laikraščius, televizija - radiją ir t.t.
Tačiau, mano supratimu, šių dienų tyrinėtojai jau tiek pažengę, kad visos medijos užversti net neketina. Trumpai tariant, Fidlerio terminas "medijamorfozės" patenkina daugumą.
Todėl norėčiau patikslinti, kad dabar kalbama ne apie TV mirtį apskritai, o tik apie tradicinės TV laidotuves. Šiuo atveju iškyla ir formalių klausimų,t.y., ką vis dėl to vadinsime ta tradicine TV. Apie tai - ateityje šiame bloge...:)

Rašyti komentarą

  © Blogger template Digi-digi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP