"Švyturio Ekstra" loterija: prizai išdalyti, bet alus neišparduotas

>> 2008 m. liepos 30 d., trečiadienis

Vakar likimo deivių paaikinti su draugu išgėrėm po porą butelių "Švyturio Ekstros". Kur čia detektyvas? Gurkšnodami mes irgi jo neįžiūrėjom. Tik džiaugėmės po kiekvienu kamšteliu radę užrašą, kad dar žingsniu priartėjome prie kolekcinio "Švyturio" bokalo.

Aludariai surengė akciją, kurios pirmojo etapo tikslas - surinkti 16 tokių kamštelių ir iškeisti juos į bokalą. Ant bokalo dugno reikia rasti kodą, jį nusiųsti ir taip toliau, kol galų gale kažkas laimės didįjį prizą. Mėgavomės alum ir džiaugiamės, kad taip gerai sekasi. Po olimpiados, galvojom, eisim atsiiminėt krūvos bokalų.

Viskas tuo ir būtų pasibaigę, jei ne kažkurią akimirką iki galo perskaitytas užrašas ant etiketės. Pasirodo, akcija prasidėjo kovo 20-ą ir baigėsi birželio 30-ą. Liepos 15-ą buvo paskelbtas pagrindinio prizo - nuosavo baro - laimėtojas. Netrukus viskas sustojo į savo vietas. Prisiminiau, jog prieš porą savaičių kažkur skaičiau inerviu su laimėtoju, kur jis pasakojo, jog kraustytis į Vilnių tvarkyti baro reikalų. Į galvą grįžo viskas, ką žinojau apie akciją.

Susimąsčiau. Ne mūsų kaltė, kad mes taip išsidūrėm. Kai vyksta tiek įvairių loterijų, žaidimų, akciją, lošimų ir t.t., visų taisyklės galvoje susipainioja ir supanašėja, todėl pernelyg nenustembi, kad prizai tie patys ar beveik tie patys. Nei tau jų labai reikia, nei ką, pasidžiaugi tą akimirką, kad laimėjai, ir tiek.

Problema kita. Vakar buvo liepos 29-a diena. Nuo akcijos pabaigos jau prabėgo mėnuo. Mėnuo! Net nebūtų šovusi mintis, jog tai vis dar tas pats projektas. Juolab kad ir alų pirkom ne kokiam nors bebankrutuojančiam užkampio kioskelyje, o normaliame prekybos centre. Kokios gali būti priežastys, kad tokie stambūs ir žinomi aludariai taip apgaudinėtų vartotojus?

Akivaizdu, kad tiek butelių, kiek planuota, "Ekstros" gamintojams nepavyko parduoti. Galbūt tikėjosi didesnio rinkos augimo, o žmonės ėmė labiau taupyti pinigus, pirkti kitą alų, apskritai mažiau jo vartoti, ir t.t? O gal "apsižioplinimas" neištaisytas specialiai? Jeigu reikia rinktis tarp dviejų panašios kokybės produktų, dažnas pirkėjas pasirinks tą, kuris siūlo pridėtinę vertę (pvz. loteriją), o ne tą, kuris nesiūlo. Bet tikrai nesigilins analizuodamas, prieš kiek laiko akcija pasibaigė.

Read more...

Darbo skelbimai ir įmonės veidas

>> 2008 m. liepos 29 d., antradienis

Manau, kad "Vilniaus diena" toli gražu nėra prasčiausia darbovietė Lietuvoje. Be to, šiaip retai kabinėjuos prie dalykų, kuriuos galima pavadinti smulkmenomis. Tačiau šįkart tiesiog neištvėriau. Pirmą dieną galvojau, kad tai visai netyčia išlindusi korektūros klaida, bet tai tęsiasi jau mažiausiai savaitę.

Susipažinkite, "Vilniaus dienoje" spausdinami darbo skelbimai. Dienraščio leidėja "Diena Media" ieško žurnalisto ir redaktoriaus naujam interneto portalui. Iš būsimų darbuotojų reikalauja "puikių lietuvių kalbos žinių", tačiau, sprendžiant iš skelbimo, niekas niekada jų nepatikrins.

Visų pirma, lietuvių kalboje yra įvardis "keletas", o ne "keleta", taigi ir darbo patirtis turėtų būti "keleto metų". "Rugpjūčio gale" gal kas nors ir vartoja, bet panašiau, kad turėtų būti "rugpjūčio pabaigoje". O "daugiametės" dažniausiai būna gėlės, patirtis - ilgametė. Reporteris apskritai nežinotų, kada pradės dirbti, tiesiog rugpjūčio...prisidėtų prie komandos.

Neteigiu, kad pats esu kalbos ekspertas, gal ir pats pridariau klaidų, bet tai juk dienraščio darbo skelbimas žurnalistui. Ir niekas jo netikrina.

Read more...

Ar autorius turėtų pasiskelbti, kad išvažiuoja atostogų

>> 2008 m. liepos 20 d., sekmadienis

Porą savaičių buvau išlėkęs iš Lietuvos, todėl mano tinklaraštis nutilo. Ir prieš išvažiuodamas, ir grįžęs svarsčiau ir tebesvarstau, ar turėjau atsisveikinti su tais keliais savo skaitytojais arba netyčiniais užklydėliais. Kol kas esu sugalvojęs kelis atsakymus:

1) Jei parašai po įrašą maždaug kartą per savaitę, o išvyksti dviem trim savaitėm, atsisisveikinti tikrai neverta. Kadangi ir neatostogaudamas neišlaikai stabilaus reguliarumo, be to, nesi pasaulinio lygio įžymybė, niekas ir nesupras, kad tu išvykęs.

2) Tikras muzikantas groja, net jei salėje sėdi vos vienas žiūrovas. Reikia gerbti savo auditoriją, nes galbūt egzistuoja ir toks vienas vienintelis tavo skaitytojas, kuris yra išvedęs tavo įrašų reguliarumo formulę, ir užsukęs į tinklaraštį pamatė, kad kažką muilini.

3) Turi pasiskelbti, kad išvyksti, tik tuo atveju, jei rašai asmeninio tipo tinklaraštį, tokį, kuris iš tiesų yra beveik interneto dienoraštis. Kitais atvejais niekam tavo asmeninis gyvenimas neįdomus.

4) Parašyti, kad išvyksti - tai dar vienas tavo įrašas. Produktyvumas šiais tinklaraščių snaudulio laikais yra sveikintinas.

5) Viską į savo vietas sustatys RSS prenumerata.


Argumentų galima prigalvoti ir daugiau, bet mano atveju turbūt reikėjo / reikia rinktis iš pirmų dviejų, neužmirštant ir penkto.

Read more...

  © Blogger template Digi-digi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP