Pėdkelnių politika

>> 2008 m. vasario 14 d., ketvirtadienis

Paprastai šiame bloge vengiu politikos, tačiau šįkart tekstas apie politikos ir žiniasklaidos santykį, manau, visai į temą.

Liberalų ir centro sąjunga (LiCS) senokai prisišliejo prie vis gausėjančio partijų, jau pradėjusių rinkimų kampaniją, būrio. Pastaruoju metu liberalcentristai net atskleidė keletą savo kozirių. Jiems pasirodė maža buvusio prezidento patarėjo Dariaus Gudelio įsteigtos ryšių su visuomene agentūros patarimų. Todėl pagalbon iškviesti žinomi JAV politiniai konsultantai iš bendrovės „Mercury Public Affairs“, daugiausia besidarbuojantys su respublikonų politikais.

Ryškiausiai, žinoma, reiškiasi partijos galva Artūras Zuokas. Jis gal prieš pusmetį paskelbė, kad po Seimo rinkimų rudenį ketina tapti premjeru. Prieš keletą dienų dar patikslino – jis bus „valstybės meru“. Beje, įdomu sutapimas – vienas jau pasitraukusių respublikonų pretendentų į kandidatus artėjančiuose JAV prezidento rinkimuose, buvęs Niujorko meras Rudolphas Giulianis, nevengė „Amerikos mero“ titulo.

Ateityje turbūt išvysime daugiau tyčinių ar netyčinių panašumų tarp Lietuvos liberalcentristų ir JAV respublikonų rinkimų kampanijų. Tačiau laukimas tikrai neprailgs. Dėl to pasistengs patys LiCS atstovai. Vienas jų – kultūros ministras Jonas Jučas, regis, jau pradėjęs asmeninę rinkimų kampaniją.

Kai šis politikas savo deformuota lietuvių kalba šiurpino „Eurovizijos“ atrankos žiūrovus, iš dalies dar buvo galima viską pateisinti. J. Jučas turi aukštąjį muzikinį išsilavinimą, jis ilgametis tarptautinių džiazo festivalių „Kaunas Jazz“ meno vadovas. Be to, kaip bekeiktume tą konkursą, „Eurovizija“ susijusi su Lietuvos įvaizdžio kūrimu. Tačiau kuo šaliai svarbus ministro pasirodymas naujajame LNK šou „Mano žvaigždė“, niekaip negaliu suprasti, nors fantazija nesiskundžiu.

Politikų elgesio logika moderniaisiais laikais dažnai lyginama su pramogų verslo žvaigždžių veiksmais. Juk ir vieni, ir kiti pragyvenimui gali užsidirbti tik tada, kai atkreipia į save visuomenės dėmesį. Tačiau ar tikrai Lietuvos Respublikos ministrui praėjusio sekmadienio vakarą parodytoje laidoje derėjo dalytis titulu „žvaigždė“ su muzikinių realybės šou dalyviais?

Padėti labdaringo renginio organizatorei – kiekvieno kultūringo vyro pareiga. Ne itin svarbu, ar tai reiškia sutrumpinti vieno iš renginio pasirodymų laiką, ar nupirkti 20-ies denų bronzinės spalvos pėdkelnes. Tačiau kultūringi Lietuvoje – ne vien kultūros ministrai. Be to, dauguma iš jų, matyt, geriau išmano ir valstybinės kalbos vartojimo kultūrą. Gal ir kalbėtų televizijos studijoje glausčiau, be demagogijų.

Neskaniai TV ekrane atrodė ir J. Jučo bendravimas su aplinkiniais. „Labas, aš Jonukas“, – politikas prisistatė ir skambindamas informacijos telefonu operatorei, ir užsukęs į vieną Palangos parduotuvę. „Ir ne bet koks. Žinokit, aš tikras Jonukas“, – kišdamas pardavėjai į panosę savo vizitinę kortelę, o gal kokį nors pažymėjimą, bandė dar daugiau pasitikėjimo juo įkvėpti kultūros ministras. Moteris vis tiek slėpėsi nuo kamerų, tačiau ponas J. Jučas gali būti ramus – ji tikrai jį atsimins per rinkimus.

Dar pora pasirodymų pramoginiuose televizijos šou ir šį politiką atsimins visa Lietuva. Tačiau ar balsuos už jį, jei nebus įsteigta ministerija pėdkelnių reikalams? Jei tauta supras, kad vienas J. Jučas visų šalyje vykstančių renginių neišgelbės? Sveiki atvykę, mieli politiniai konsultantai iš Užantlantės. Štai jums pirmasis galvos skausmas.

Rašinys rašytas svetainei politika.lt

0 komentarai (-ų):

Rašyti komentarą

  © Blogger template Digi-digi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP