Reklama vs. televizija

>> 2007 m. gegužės 29 d., antradienis

Televizija (čia, kaip ir visur šitame tekste kalbu apie pačią televiziją kaip reiškinį, o ne tuos, kurie iš jos valgo duoną) yra nedėkingas sutvėrimas. Neabsoliutinu šito teiginio, bet reklamos užsakovai turi moralinę (nesakau, kad jie turi moralę) teisę kiekvienas sudaužyti bent po tris televizorių ekranus. Jei ne naujų sklaidos formų panorėjusi reklama, televizijai po Antrojo pasaulinio karo turbūt nebūtų pavykę taip išpopuliarėti. Jei ne reklamos mokami milijardai, televizininkai negalėtų žarstyti saujas pinigų naujoms studijoms, filmams ir ekrano žvaigždėms. Jei ne už žiūrovus sumokanti reklama, visoms televizijoms būtų reikėję plėšti iš jų mokesčius pačioms. O tai gana skausminga jeigu nebūni kabelinė ar palydovinė televizija arba visuomeninis transliuotojas (Lietuvoje, beje, skausminga ir visuomeniniam, tačiau tai geresnė tema puslapiui lrt.lt).
Kaip ten bebūtų, išaugusi ir subrendusi televizija ėmė kratytis reklamos. Tiesa, dažniausiai svetimomis - technologijų - rankomis, be to, ne visada noriai. DVR (skaitmeninės TV programų įrašymo sistemos), youtube tipo interneto svetainės ir įvairūs videoblogai atėmė iš televizijos laidų tinklelio kūrimo monopolį, kai pasitelkus tokį galingą įrankį kaip įdomios laidos rodymo laikas, buvo galima sukurti masinės auditorijos paketus ir mesti juos tiesiai išsižiojusiems reklamos užsakovams. Dabar žiūrovai gali patys rinktis, kada ką žiūrėti, persukinėti reklamas ir t.t. Dauguma vaizdų internete apskritai pateikiami be reklamos. Kai kurie DVR netgi teikė reklamų persukimų funkciją, tačiau jai buvo pasipriešinta teisiniais būdais.
Vis dėlto, reklamos užsakovai - gudrūs ir landūs kaip kokie lapinai, todėl vis tiek sugalvoja, kaip
įsiūlyti reklamą. Patys paprasčiausi pavyzdžiai - keičiama tradicinės reklamos strategija: trumpėja reklamų intarpai (kad žiūrovams neapsimokėtų jų persukti), keičiasi jos formos: gamintojai tampa laidų rėmėjais, tiekia joms savo gaminius.
Tačiau prieš kardą kovojama ir su kitu kardu. Reklamos kapšelių gavėjai siūlo techninius sprendimus. Tokius, kaip, pavyzdžiui, technologija, kai persukant DVR įrašytoje laidoje esančias reklamas ar neįdomias programos vietas, ekrane pasirodo produkto logotipas arba itin trumpas reklaminis filmukas. Taip pat žiūrovui gali būti pateikta nuoroda, vedanti į sudominusio produkto išsamų pristatymą. Be to, turbūt ne už kalnų ta diena, kai reklama bus nuolat transliuojama TV ekrane, kaip šiuo metu yra interneto svetainėse.
Žinoma, visada yra ir metodas "nulupk litą" nuo vartotojo, t.y. kuriamos papildomo apmokestinimo strategijos, kai vartotojas nežiūri reklamos, tačiau išauga jo abonentinis mokestis.

4 komentarai (-ų):

Anonimiškas ketvirtadienis, birželio 14, 2007 3:36:00 popiet  

Iš tiesų dažniausiai labai norėtųsi prasukti reklamą. Turbūt viena iš priežasčių, kodėl žmonės eina į kiną - taip pat, reklama, arba jos nebuvimas. salyginai. Nes gaves didele reklamos doze gali buti ramus, nes filmo viduryje, gal net įdomiausioje jo vietoje, tikrai nebus reklamos intarpo. Bet vėlgi, turbūt sumaičiau termunus, nes seanso pradžioje papilama netgi ne reklama, bet filmu anonsai, o, kaip žinoma, televizijoje jie nepriskaitomi prie reklamos laiko, todėl žiūrovas, keikiantis reklamos kiekį, nuraminamas tuo, kad tai - visai ne reklama, o SAVIreklama. Anyway, yra tokiu reklaminių klipų, kuriuos žiūri su malonumu, gal netgi jų lauki – tuuuuu, pati gražiaaaaausia, aaaa :) arba – mes lietuviai. mes pykstame, kai lyje ir džiaugiamės, aki dega kaimyno namas. o tele 2 reklamos primena mini filmukus, kurie ne tiek įdomus, kiek parodo, kad lietuviska reklama originaleja, iesko naujų formų ir pan. Be to, svečiuojantis kitopje valstybėje, reklama parodo jos žmonių gyvenimo lygį. Pavyzdžiui, Portugalijoje, bene labiausiai atsilikusioje ES šalyje, reklamuojasi ESCADA, HUGO BOSS ir pan. Ar kas nors Lietuvos televizijose matė ką nors panašaus?

cgedas ketvirtadienis, birželio 14, 2007 5:08:00 popiet  

Na, ginčytis dėl tokių individualių argumentų nedrįstu:) Galiu tik pastebėti, kad TV anonsus, kaip ir bet ką kitą, įrašytą skaitmeniniu formatu, galima prasukti akimirksniu.
Kaip ten bebūtų su ta Portugalija, palaukime pora metų, kai išdygs naujo formato prekybcentriai ir dar paaugs mūsų ekonomika, ir atsiras pas mus tie prabangūs brandai:)

Anonimiškas ketvirtadienis, birželio 14, 2007 5:16:00 popiet  

Idėja, kad gali prasukti, kas tau neįdomu, yra puiki. o ar galima TV tai, kas tave labiausiai sudomino, pažėti kelis kartus? Na, kaip kokiam DVD or smth.
Juk būna, žmonės naktim nemiega, kad reklamų pasižiūrėtų. Kiti gi sako – zudyk reklama. :)

cgedas ketvirtadienis, birželio 14, 2007 8:58:00 popiet  

Tai žinoma, galima. Tik turėk DVR:) Beje, teigiama, kad šios sistemos kaip tik ir turėtų išauginti naktimis rodomų programų auditoriją, mat nebereikia jų žiūrėti tiesiogiai.

Rašyti komentarą

  © Blogger template Digi-digi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP